Höstterminen startar den 19 augusti

Höstterminen på Oskarshamns Folkhögskola inleds med en gemensam uppstart i Ceciliakapellet klockan 11.00 den 19 augusti. Välkommen!

Vi som jobbar här på skolan ser fram emot att träffa alla nya och ”gamla” deltagare inför ett nytt läsår. Det är viktigt att vara med från första dagen. Då får du direkt den information du behöver och träffar både dina lärare och medstuderande. Klockan 17.00 på måndagen har vi även en gemensam grillkväll med mat och aktiviteter för både deltagare och lärare. För er som kommer nya till Oskarshamn ordnas det en stadsvandring under tisdagskvällen.

Det finns en stor parkering intill skolan för dig som kommer med bil. Om du kommer med buss så är det ingen lång promenad, dock en del uppförsbacke.

Om du har frågor inför terminsstarten så är du välkommen att höra av dig. Veckan innan finns all personal på plats. Kontaktuppgifter hittar du här på vår hemsida.

Vi ses!

Lotta Lindqvist