Vi söker lärare inom flera ämnen

Vill du jobba i en spännande folkhögskolemiljö? Oskarshamns Folkhögskola behöver lärare till Allmän kurs, både på gymnasienivå och grundnivå, inför höstterminen.

Du som söker kan vara gymnasie- eller folkhögskolelärare i några av de ämnen vi har behov av. Tjänstgöringsgraden vi kan erbjuda beror på vilka ämnen du har. Vårt behov inför nästa läsår är lärare i historia, religion, svenska och naturkunskap på gymnasienivå, samt engelska och svenska på grundnivå. Eventuellt är även matte och IT aktuellt inför hösten. I tjänsterna kan även undervisning på våra Seniorkurser ingå. Där är läraren fri att utforma undervisningen utifrån egna kunskaper även utanför de traditionella ämnena, men i samråd med övriga lärare och utifrån de intressen deltagarna har.

STOR FRIHET

På Allmän kurs är deltagarna över 18 år och studerar för att komplettera sin grundskole- och/eller gymnasieutbildning. Undervisningsgrupperna är relativt små och studieomdömen sätts istället för betyg. Vi har en stor frihet att själva utforma våra utbildningar, så du behöver ha många idéer och förmåga att genomföra dem i praktiken. God människokännedom, samarbetsförmåga och vilja att se utvecklingspotential i alla kursdeltagare, är en förutsättning för ett gott resultat.

OSKARSHAMNS FOLKHÖGSKOLA

Oskarshamns Folkhögskola ligger vackert på en höjd med utsikt över Oskarshamns centrala delar och över hamninloppet. Förutom folkhögskolan, med Växjö stift som huvudman, består verksamheten av en konferensanläggning, en restaurang, ett internatboende samt ett vandrarhem.

Tillträdesdag 12 augusti 2019.

Sista dagen för ansökan är 10 mars 2019

Ange referens Lärare Allmän kurs

Du skickar din ansökan via mejl till: lotta.lindqvist.osk@folkbildning.net

Lotta Lindqvist, tf rektor