Sommarkurser inom flera olika instrument

Välkommen på sommarkurs på Oskarshamns Folkhogskola! För dig 15-30 år finns kurser i flera olika instrument att välja mellan. För dig 14 år och yngre finns vårt orgelläger.

I början av augusti hålls våra sommarkurser för musikintresserade. Här får du chansen att bli bättre på ditt instrument, träffa andra med samma intresse eller rent av känna på hur det skulle vara att studera musik. Sista ansökningsdag är 20 maj.

JAZZKURS 9-12 AUGUSTI

Kursen innehåller lektioner i olika typer av jazzensembler, instrumentlektioner, musikteori, jazzhistoria, rytmik och naturligtvis massor av jam. Kursen riktar sig till dig som är mellan 15-30 år och som är nyfiken på hur det skulle vara att studera jazz på heltid.

KLASSISK GITARR  6-8 AUGUSTI

Workshops inom interpretation, tonbildning, instrumentalteknik och ensemblespel. Du får individuell undervisning och möjlighet att delta på en elevafton som solist eller med ensemble. För dig 15-30 år.

KLASSISKT PIANO 9-12 AUGUSTI

Här får du 15-30 år möjlighet att utveckla ditt pianospel under fyra dagar. Kursen innehåller dagliga pianolektioner, lektioner i musikteori, dirigering och en hel del annat. Kursen avslutas med en offentlig konsert sista kursdagen.

GENREBRED SÅNG 9-12 AUGUSTI

Dagliga sånglektioner, lektioner i musikteori, dirigering, körsång och en hel del annat. Vi avslutar med en offentlig konsert den 12 augusti. För dig 15-30 år.

ORGELSPELARKURS 5-12 AUGUSTI

Orgelspelarkurs under åtta dagar för dig mellan 15 och 30 år. Dagliga orgellektioner, lektioner i piano, sång och en hel del annat. Vid sidan av lektionerna blir det konserter och en dagsutflykt till någon intressant orgel. Kursen avslutas med en offentlig konsert.

ORGELLÄGER FÖR BARN  6-9 AUGUSTI

Kurs för dig 14 år eller yngre. Du behöver inte ha spelat orgel tidigare, vi tar även emot rena nybörjare. Förutom dagliga orgellektioner kommer det att bli körsång, musikteori, orgelkunskap och konserter. Parallellt med orgellägret pågår vår stora orgelspelarkurs för dem som fyllt 15 år.

FRÅGOR?

Läs mer om sommarkurserna under kortkurser i huvudmenyn. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till:

Karin Öhman, utbildningsledare:
E-post: karin.ohman@ofhsk.se