BOENDE PÅ SKOLAN

Att få umgås tillsammans i en nära gemenskap är en av de saker som kännetecknar upplevelsen av att studera på folkhögskola. En del av våra deltagare bor också på skolans internat som finns i två byggnader.

INTERNAT

På vårt internat bor deltagarna i fräscha möblerade rum. Det finns rum med egen dusch och toalett och rum där man delar dusch och toalett med sin granne. På varje våning finns kök och ett stort sällskapsrum. Köken är utrustade med tillredningskärl och serveringsporslin. Du behöver själv ta med eget matporslin och bestick.

MÅLTIDER

Om du väljer internatboende hos oss så ingår mat från och med måndagens förmiddagsfika, till och med fredagens lunch. För specialkost (utöver vegetarisk/vegansk som alltid finns) krävs läkarintyg. Om du bor kvar under helgen får du lösa maten på egen hand.

RUM / DEL I LÄGENHET

För Dig som redan har ett eget boende på hemorten eller av andra skäl inte har möjlighet att bo på internatet kan vi erbjuda ett rum i en lägenhet som du delar med en annan kursdeltagare.

Lägenheten består av 2 rum med TV på båda rummen, ett mindre kök, badrum, hall med garderober, klädkammare samt tillgång till tvättstuga. Detta boende ligger i anslutning till internatet och här ingår inte maten i hyran. Självklart har du möjlighet att köpa mat i skolans restaurang eller så väljer du att laga den själv i det gemensamma köket.

Vid intresse kontakta internatansvarig, tillgången är begränsad och vi gör alltid en behovsprövning.

EGEN FAST DATAUPPKOPPLING

Om du vill ha en egen fast datauppkoppling på ditt rum går detta lätt att ordna. Det är dessutom helt kostnadsfritt.

HÖSTTERMINEN 2024

Enkelrum med egen toalett och dusch:  30 550 kronor

Enkelrum med delad toalett och dusch: 28 705 kronor

Rum / del i lägenhet: 16 875 kronor + serviceavgift

Betalning sker vid fyra tillfällen: i augusti, september, oktober och november.

VÅRTERMINEN 2025

Enkelrum med egen toalett och dusch:  36 920 kronor

Enkelrum med delad toalett och dusch: 33 935 kronor

Rum / del i lägenhet: 20 625 kronor + serviceavgift

Betalning sker vid fem tillfällen: i januari, februari, mars, april och maj.

I ovanstående priser ingår kostnader för samkväm, fester, visst undervisningsmaterial, elevförsäkring, samt den service som ges. (För vissa kurser tillkommer materialavgift.)

Vi har samlat förhållningssätt och regler för boende på internatet i Policy för internatet.

Frågor om boendet kan ställas till

Bodil Johansson, 0491-76 81 05 eller bodil.johansson@ofhsk.se