KOSTNADER

Undervisningen på Oskarshamns folkhögskola är kostnadsfri. Däremot får du betala för litteratur, studieresor, mat och logi. Här nedan kan du se kostnader för läsåret 2024-2025.

För dig som är intresserad av att bo på skolans internat finns information om kostnader och annat under rubriken Boende.

SERVICEAVGIFT

För dig som inte bor på skolan utgår en serviceavgift på 2 250 kronor per termin (gäller heltidsstuderande). I avgiften ingår t.ex. elevförsäkring, tillgång till lunchrum, förmiddagsfika, kostnader för samkväm och fester samt parkering dagtid.

Som externatdeltagare har du möjlighet att köpa lunch för 100 kronor eller köpa ett kuponghäfte med 10 måltider för 950 kronor.

ÖVRIGA KOSTNADER

Du betalar för läromedel och förbrukningsmaterial. Beroende på vilken kurs du går får du räkna med mellan 700 kronor och upp till 3 000 kronor.

Samtliga deltagare betalar en bekräftelseavgift så snart besked om antagning erhållits. Avgiften är 300 eller 500 kronor beroende på vilken typ av utbildning det gäller. Den summan används till studiebesök, utflykter och liknande.