SENIORKURS

Allmänbildning, aktuella ämnen, diskussioner, studiebesök och trevlig samvaro!

På seniorkursen samlas vi två halvdagar per vecka för att lära mer inom ett brett spektrum av ämnen. Varje tillfälle består av två lektionspass med fikapaus mellan. Lektionspassen har varierande upplägg med till exempel föreläsningar, gruppdiskussioner, skapande, dansövningar, film, rörelse, tipspromenader och andra utomhusaktiviteter. Deltagande i temadagar och friluftsdagar, som är gemensamma för alla på folkhögskolan, ingår som självklara inslag i seniorkursen. Under terminen görs också ett eller flera studiebesök. Kurserna vänder sig till dig 50+ som är dagledig då kurserna går på dagtid.

För tillfället finns ingen planerad kursstart för seniorkurs.

För närvarande kan du inte anmäla dig till seniorkursen.

Du betalar en bekräftelseavgift på 150 kronor när du tackar ja till din plats.

Serviceavgiften för vårterminen  är 1 950 kronor. I den avgiften ingår fika vid varje tillfälle, förbrukningsmaterial, måltider vid skolgemensamma aktiviteter och obligatorisk deltagarförsäkring.