Skolan önskar er en härlig sommar!

En annourlunda termin och en annourlunda avslutning. Välkommen att delta i vår digitala version via länken. En del av er kommer tillbaka nästa läsår, andra är på väg mot nya mål. Vi som jobbar på skolan vill tacka er alla för läsåret som gått.

Avslutningen finns HÄR.

STIPENDIATER

Oskarshamns Folkhögskola, stipendier läsåret  2019-2020

Stig & Anne-Marie Franzéns fond:

Allmän kurs, Omran Alshekh, 1.000 kronor

”Omran har under sin tid på Allmän kurs i god kamratanda utfört sitt arbete och besitter stor social förmåga.”

Pianoteknikerutbildningen, Nils Boström, 1.000 kronor

”Till Nils, en hjälpsam, omtänksam och trevlig filur som muntrar upp alla i sin omgivning med en massa ljud och oljud.”

Musiklinjen, Calle Skog,1.000 kronor

”Calle har under sina två år på Oskarshamns Folkhögskola haft en utvecklingskurva som pekat spikrakt uppåt. Han har med stor seriositet tagit sig an sina studier och varit en tillgång för Musiklinjen i alla väder.”

Kyrkomusikerutbildningen, Marcus Alvgrim,1.000 kronor

”Som med öppenhet, god kamratanda och ödmjukhet tagit sig an sina studier på ett mycket seriöst sätt.”

Syskonen Birgitta & Robert Svernehems resestipendium:

Allmän kurs, 2 000 kronor

”Att göra en gemensam utflykt”

Sven Lindegårds Stipendiefond:

Hugo Sjögren, Kyrkomusikerutbildningen,  500 kronor

”Du har alltid en oväntad twist som förnyar liturgin, utan att fördumma traditionen. Din mångsidiga musikalitet sprider glädje, djup och känsla i gudstjänsten. Dessutom kommer ditt engagemang, din mångsidighet och din idérikedom att bli till mångas glädje i församlingens liv.”

Lions Club Oskarshamn:

Tobias Schelin, Musiklinjen, 1.500 kronor

”Tobias har under sina två år på Oskarshamns Folkhögskola bidragit till god stämning och trevlig atmosfär. Han har också gjort en stor arbetsinsats för att nå sina musikaliska mål.”

Casimir Fountains fond:

Denice Rosendal, Allmän kurs, 500 kronor

”Denice har under sin tid på Allmän kurs visat stort engagemang i sina studier och uppnått goda studieresultat.”

Bo Ekvalls stip.fond:

Theo Häll Nilsson, Musiklinjen, 600 kronor

”Theo har under sin studietid utvecklat sin kreativa förmåga och format ett väletablerat sinne för skapandet av musikaliska strukturer. Han har visat stor nyfikenhet. Hans arbetsglädje och arbetsvilja har lett till ett antal enastående kompositioner där hans uppriktighet lyser starkt igenom.”

Gillis Rudebergs fond:

Batoul Hasroumi, Allmän kurs, 500 kronor

”Batoul har under läsåret visat intresse för naturvetenskap.”