Vill du jobba i Restaurang Tuppen?

Vi söker en kock på 100 procents tjänst till vårt restaurangkök. Här arbetar du tillsammans med övriga kockar i ett team under ledning av kökschefen. All mat lagas från grunden och vi arbetar mycket med ekologiska och närproducerade råvaror.

Vi har lunchrestaurang för allmänheten samt bedriver en omfattande konferens och cateringverksamhet. Samtidigt serverar vi frukost, lunch och kvällsmat till folkhögskolans kursdeltagare. Kockarna utför samtliga arbetsuppgifter i storköket i ett rullande schema.

KOCKUTBILDAD

Du som söker bör vara en intresserad och serviceinriktad matlagare som både kan jobba självständigt och i samarbete med teamet. Du har kockutbildning och/eller erfarenhet av liknande arbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. I schemat ingår viss helgtjänstgöring.

Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt.

HJÄRTAT

Oskarshamns folkhögskola är en plats som sjuder av liv, en plats där människor med olika bakgrund, ålder, religion och intressen möts i en skön miljö. Skolan har Växjö stift som huvudman och bedriver utbildningar med stor bredd. Restaurang Tuppen är skolans hjärta där samlingen kring god mat bidrar till en trivsam atmosfär för såväl kursdeltagare som de många konferensgästerna på Axel Munthes konferenscenter.

Du söker jobbet genom att mejla ett personligt brev och CV till kökschef Joakim Skärkarl: joakim.skarkarl@ofhsk.se

Tillsättning sker löpande.