Kurs i svenska för asylsökande startar i januari

Vill du förbättra din svenska hos oss? I januari startar vi en kurs som riktar sig till asylsökande och till er som bor i Migrationsverkets boenden.

Den 13 januari startar Oskarshamns Folkhögskola en ny kurs i svenska som hålls här på skolan i Oskarshamn. Den riktar sig till dig som är asylsökande, och även till dig som har uppehållstillstånd men bor kvar i Migrationsverkets anläggningsboende i väntan på kommunplacering. För att gå kursen måste du vara bosatt inom Oskarshamns kommun. Kristdala, Påskallavik, Fårbo och Figeholm tillhör Oskarshamns kommun.

TIDER

Kursen går måndag-fredag med lektioner 8.30-12.30 varje dag. Det blir undervisning i svenska och även en del samhällskunskap. Vi gör även studiebesök och en del andra aktiviteter. Kursen är kostnadsfri.

Oskarshamns Folkhögskola ligger på Axel Munthes stig 1 i Oskarshamn. Välkommen att ringa om du har frågor: 0491-768 117, 072-540 14 34

Kursen startar den 13 januari 2020. Antalet platser är begränsat, så anmäl dig så snart som möjligt!
Anmälan görs via mejl till: info@oskarshamnsfolkhogskola.se
Skriv namn, adress och telefonnummer. Vi kommer att ringa upp dig för att ge dig mer information.

Välkommen!