Undervisning på seniorkurser i Oskarshamn och Mönsterås

Oskarshamns Folkhögskola söker lärare till seniorkurser i Oskarshamn och Mönsterås inför höstterminen. Tjänsten omfattar 40 procent med hälften vardera på de två orterna.

Under hösten har folkhögskolan fyra seniorkurser, två i Oskarshamn och två i Mönsterås. Kurserna bemannas med flera lärare som har undervisning i alla grupperna. Vi saknar nu två lärare för undervisning två dagar per vecka under perioden vecka 35 till och med vecka 50. Undervisningen är förlagd till både Oskarshamn och Mönsterås. I Oskarshamn hålls kurserna i folkhögskolans lokaler. I Mönsterås har vi hyrt lokal i PRO-gården. Arbetet innefattar lite kringarbete i Mönsterås, med att ordna fika, enkel städning tillsammans med deltagarna och dylikt.

Uppdraget kräver erfarenhet av att vara lärare eller motsvarande, kunskap att ösa ur och förmåga att skapa intressanta och engagerande lektionspass. Som lärare på seniorkurserna kan man välja ämnen och teman även utanför den vanliga ämnesindelningen. Seniorkurserna vänder sig till daglediga människor som är 50+.

Oskarshamns Folkhögskola ligger vackert på en höjd med utsikt över Oskarshamns centrala delar och över hamninloppet. Förutom folkhögskolan, med Växjö stift som huvudman, består verksamheten av en konferensanläggning, en restaurang och ett internatboende.

Tjänsten är en visstidsanställning under 16 veckor med startdatum 2021-08-30. Undervisningen är förlagd till torsdagar och fredagar.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss!

Lotta Lindqvist, bitr. rektor
lotta.lindqvist@ofhsk.se

Sök jobbet senast: 30 maj
Ange referens ”Lärare seniorkurs”