Orgelundervisning för barn 6-12 år

Oskarshamns folkhögskola erbjuder från i höst undervisning i orgelspel till barn 6-12 år. Du behöver inga förkunskaper men behöver ha tillgång till ett instrument att öva på hemma – orgel, piano eller keyboard.

Kyrkorgel är världens största musikinstrument. Man spelar med både händerna och fötterna! Till att börja med är det som att lära sig spela piano. Du lär dig att spela efter noter, men också att spela på gehör.  På en orgel kan man spela all slags musik – pop, klassiskt, jazz…

ERFARNA LÄRARE

Lektionstid kommer att bli måndag eller tisdag eftermiddag och kostnaden är 520 kronor per termin. Lärare är Björn Vidar Ulvedalen och Robert Öhman, som båda har lång erfarenhet av att undervisa både barn och vuxna i orgelspel.

Vill du lära dig spela orgel?
Anmäl dig snarast till Karin Öhman:

Telefon: 0491-768 111

E-post: karin.ohman.osk@folkbildning.net

OBS! Begränsat antal platser.