Prova på-dag på skolans musikutbildningar

På våra musikutbildningar kan du utveckla ditt intresse för musik, förbereda dig för musikhögskola eller skaffa yrkesexamen som kantor. Den 30 mars kan du prova på att gå en dag på Oskarshamns Folkhögskola. Samma dag har skolan sitt årliga öppet hus, vilket innebär att du får en känsla för hela skolan.

Det här är sådant som ingår under prova på-dagen:

• Individuell lektion på ditt huvudinstrument
• Ensemble inom din genre
• Körsång
• Musikteori, gehör och musikreflektion
• Konserter

Du får lära känna skolan, träffa lärare och nuvarande kursdeltagare. Du får också information om hur antagningsproven går till. I särskilda fall kan du även göra ditt prov på plats.

Välkommen att kontakta oss!

Musiklinjen
Olof Lövmo
tel: 0491-768 116, 070-686 35 82
olof.lovmo.osk@folkbildning.net

Kyrkomusikerutbildningen
Robert Öhman
tel: 073-077 42 12
robert.ohman.osk@folkbildning.net

Mejla din anmälan till: info@oskarshamnsfolkhogskola.se

Skriv namn, adress, telefonnummet och personnummer. Sista anmälningsdag är 20/3.

Dagen är kostnadsfri och skolan bjuder på lunch och fika. För dig som inte kan resa till eller från skolan på själva kursdagen finns möjlighet till en övernattning på skolan i flerbäddsrum med frukost för 200 kronor per natt. Ta med sänglinne och handduk. Boendet bokas via hemsidan: muthekonferens.se och heter Logi Tuppen. Ange ”Prova på-dag” för rätt pris.