Lär känna skolan, testa olika lektioner och träffa våra lärare

På våra musikutbildningar kan du utveckla ditt intresse för musik, förbereda dig för musikhögskola eller skaffa yrkesexamen som kantor. Den 14 mars kan du prova på att gå en dag på Oskarshamns Folkhögskola. Samma dag har skolan sitt årliga öppet hus, vilket innebär att du får en känsla för hela skolan.

Detta ingår under prova på-dagen:
– Individuell lektion på ditt huvudinstrument
– Ensemble inom din genre
– Körsång
– Musikteori, gehör och musikreflektion
– Konserter

Du får lära känna skolan, träffa lärare och nuvarande kursdeltagare. Du får också information om hur antagningsproven går till. I särskilda fall kan du även göra ditt prov på plats.

ANMÄLAN

Mejla din anmälan till: info@oskarshamnsfolkhogskola.se
Skriv namn, adress, telefonnummer, personnummer och uppge vilket som är ditt huvudinstrument.

Dagen är kostnadsfri och skolan bjuder på lunch och fika för dig som deltar i prova på-dagen. För dig som inte kan resa till eller från skolan på själva kursdagen finns möjlighet till övernattning på skolan mellan fredag och lördag i flerbäddsrum med frukost för 200 kronor per natt. (Medföljande personer betalar ordinarie vandrarhemspris.) Ta med sänglinne och handduk. Boendet bokas via hemsidan www.munthekonferens.se och heter Logi Tuppen. Ange ”Prova på-dag” för rätt pris. Om du behöver hjälp med bokningen kan du ringa Karoline Eklöv på 0491-768 122.

Boende bokas senast 7/3. Om du ändrar dig, avboka senast 12/3 för att inte behöva betala för rummet.

KONTAKTPERSONER

Välkommen att kontakta oss om du har frågor om våra utbildningar eller om prova på-dagen.
Utbildningsledare för musik och kyrkomusik är Karin Öhman. Hon nås på: 0491-768 111, karin.ohman.osk@folkbildning.net

Olof Lövmo är kursledare för musiklinjen, och han nås på: 0491-768 116, olof.lovmo.osk@folkbildning.net

Kursledare för Kyrkomusikerutbildningen är Robert Öhman: 0491-768 127, robert.ohman.osk@folkbildning.net