Så här går det till när du flyttar in

Välkommen att bo på vårt internat kommande läsår. Du kan som tidigast flytta in dagen före läsårsstart, alltså den 15:e augusti.

Här får du information om lite av varje som kan vara bra för dig att känna till i samband med din inflyttning på internatet. Du kan inte flytta in tidigare än tisdagen den 15:e augusti. Kom ihåg att ha med dig legitimation.

INCHECKNING

Incheckning sker i foajén på folkhögskolan tisdagen den 15 aug kl 10.00 – 15.00 samt onsdagen den 16 aug kl 8.00 – 11.00. Personal tar emot och för att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt ska du:

Noga, i förväg, läsa igenom boendereglerna och de policydokument som finns under fliken studeranderätt på skolans hemsída.

På internatrummen finns:

• Säng, skrivbord, stol, papperskorg, lampor, bokhylla, fåtölj och gardiner. Se bilder på hemsidan.
  • Internetuppkoppling via kabel eller wifi

På internatet finns:

• Fullt utrustat gemensamt kök (tillagningsutrustning)
  • Städutrustning och städmedel
  • Sällskapsrum
  • Wifi-uppkoppling

KOMMIHÅGLISTA

• Ta med eget täcke, kudde, lakan, överkast, handdukar, matporslin, bestick, tvättmedel och wc-papper (2 rullar finns på rummet vid ankomst )
  • Nätverkskabel (5 m) om du vill ha 100 Mbit internet

Övrigt:

• Frukost tisd till fred kl 7.30 – 8.00
  • Fm-fika månd – fred kl 10.00 – 10.30
  • Lunch månd – fred kl 12.30 – 13.10
  • Kvällsmat månd till torsd kl 17.00 – 17.30
  • Tvättstuga finns i källaren i huset Mellangård. Tidsbokning krävs.
  • Rumsfördelning sker veckan innan skolstart så inga svar på rumsplacering kan ges innan dess
  • Ytterligare information kan fås av internatansvarig from v 31:

Bodil Johansson: 0491-76 81 05
bodil.johansson@ofhsk.se