Vi håller antagningsprov både på plats och digitalt

Första april är sista ansökningsdag till våra musikutbildningar, så än finns tid att söka! Antagningsproven löser vi på olika sätt, antingen här på skolan eller via någon digital lösning.

Sista ansökningsdag till våra musikutbildningar närmar sig, senast 1 april ska din ansökan vara inne. Det är glädjande många som har sökt men vi tar gärna emot fler ansökningar till läsåret 20/21. På Oskarshamns Folkhögskola kan du studera till kyrkomusiker och avlägga kantorsexamen. Vår musiklinje har flera olika inriktningar. Läs mer under respektive utbildning här på hemsidan.

Vi räknar med att genomföra vårens antagningsprov som planerat för er som kan och vill komma till skolan en dag. För er som av olika anledningar inte kan resa eller känner er osäkra på om ni bör resa erbjuder vi digitala alternativ. Ansökningsformulären är öppna ett par veckor till så välkommen med din ansökan!