Hon som gick före oss

Ett samarbete mellan konstnären Barbro Rindbäck och Oskarshamns folkhögskolas musikutbildningar har resulterat i en utställning och en konsert.

Konstutställning ”Hon som gick före oss” startar med en vernissage måndag den 11 oktober. Utställningen kommer sedan att hänga i skolans gymnastiksal under cirka två veckor. Onsdagen den 13 oktober bidrar musikutbildningarna med en konsert med samma namn.

”Hon som gick före oss” berättar om ett urval av kvinnliga tonsättare genom olika tider och kulturer. Barbro Rindbäck kommer att finnas på plats för att berätta om sin utställning.

Lokal: Gymnastiksalen, Oskarshamns folkhögskola

Utställningens öppettider:
Vernissage måndag 11/10 kl 18-20
Öppettider v. 41 tis  – tors  (12-14/10) kl. 16-20 och fre  – sön  (15-17/10) kl. 12-18
Öppettider v. 42 mån – tors (18-21/10) kl. 16- 20 och fre (22/10) kl 12-18

Konsert  ”Hon som gick före oss” i Ceciliakapellet onsdag 13/10 kl 18.
Körsång, kammarmusik och orgelmusik av bl.a. Andrée, Aleotti, Backer-Gröndahl m.fl. med deltagare på musikutbildningarna.

Välkommen! Någon föranmälan till konserten behövs inte (vi uppgav det tidigare) då restriktionerna är hävda och vi kan ta emot fler besökare.