VÅRA MUSIKLÄRARE

CECILIA ALRIKSON

Cecilia Alrikson är utbildad kantor och sångpedagog med fördjupningsstudier i barocksång på Musikhögskolan i Malmö. Fortbildad i sångteknik inom andra genrer på SMI i Stockholm. Gillar musikalisk bredd och medverkar bl a i ensemblen ”Bach Collegium Småland” och i jazztrion ”Fröjdeljud”.

Hon undervisar i sång, röstvård, kör och kördirigering.

MAGNUS EKLÖV

NATALJA SHAKOVA

Natalja Shakova är utbildad pianist och pianolärare vid Musikakademin i Baku. Förutom att undervisa spelar hon vid konserter, ackompanjerar, jobbar på sommarkurser mm.

Hon undervisar i klassiskt piano.

DAVID UNGER

David Unger är utbildad vid Musikhögskolan Ingesund (sånglärare, kompositionslärare), Göteborgs universitet (körsång) och Uppsala universitet (barockkontrapunkt) och har fortbildat sig i Musik- och samhälle vid holländska Universiteit Leiden. Han är tidigare korist vid Wermland opera, frilansande recensent för Barometern-Oskarshamnstidningen och internationellt framförd kompositör av ett hundratal verk.

Han undervisar i klassisk sång, komposition, musikhistoria, musikreflektion, gehör, kör m.m.

DAVID BORGEMO

David Borgemo är utbildad gitarrpedagog via Örebro musikhögskola och har studerat för Eric Lammers, Peder Riis samt Jakob Henriques. Han har fått ett flertal stycken tillägnade sig av andra musiker och frilansar regelbundet som konsertgitarrist.

David komponerar även gitarrmusik och har uppmärksammats internationellt, bland annat i Japan och Brasilien.

VLADO MARKOVIC

Vlado Markovic är utbildad vid Skurups folkhögskolas jazzmusiklinje.

Han undervisar i ensemble och elbas/kontrabas.

KARIN ÖHMAN

Karin Öhman är organist med många års erfarenhet av kyrkomusikeryrkets alla delar – körer för alla åldrar, gudstjänster, förrättningar, konserter mm.
Hon är utbildningsledare för musikutbildningarna samt undervisar i orgel, barnkörmetodik och brukspiano.

JONATHAN LEIDECKER

ROBERT ÖHMAN

Robert Öhman är utbildad vid Musikhögskolan i Piteå och har pedagogisk examen från European Suzuki Association. Frilansar som organist och pedagog  med
inriktning mot barn och orgelspel. Har de senaste åren arbetat med projektet Vox Femina i syfte att spåra upp och spela orgelmusik komponerad av kvinnor.
Han är ansvarig för kyrkomusikerutbildningen och undervisar i bl.a. orgel, kör, liturgisk sång och undervisningsmetodik.

KATARINA MALMBERG

Katarina Malmberg  har en stråkpedagogexamen från  Ingesund 1975. Cellist vid Säffleoperan I 75-77, sedan i Oskarshamnsensemblen och Camerata Roman fram till 1994. Producent för barn o ungdom vid Länsmusiken fram till 2015. Vid sidan om musiker- och producenttjänst har hon i alla år undervisat i cello (bl.a. Säffle, Askim(Göteborg), Mönsterås, Oskarshamns Musikskola, Oscarsgymnasiet samt Oskarshamns Folkhögskola). Numera cellopedagog och frilansmusiker.

Hon undervisar i cello.

TORBJÖRN WESTMAN

Torbjörn Westman är sedan många år tillbaka violinist i Camerata Nordica. Han fick sin utbildning vid Ingesunds Musikhögskola och Lisztakademin i Budapest och har uppburit priser såsom Ingrid och Per Welins stråkpedagogpris och Oskarshamns kommuns kulturpris. Spelar även nyckelharpa och leder kör.

Han undervisar i violin och leder stråkorkestern Cappella Oscaria där våra kursdeltagare är välkomna att spela med.

ULLA RAUKOLA

Ulla Raukola har studerat vid Sibeliusakademin i Helsingfors och för Kurt Lewin i Uppsala. Hon har spelat i Camerata Nordica i 42 år och har varit verksam som pedagog i många år.

Hon undervisar i viola och stråkensemble.

LEIF CAMNERIN

Leif Camnerin är utbildad brasspedagog vid Ingesunds Musikhögskola. Han driver musikaffären Musica Blåsexperten. Leif spelar också leadtrombone i Oskarshamns Big Band, ett av Sveriges bättre amatörstorband.

Han undervisar i klassisk trombone.

MICHAEL JILDESTAD

Michael Jildestad är utbildad vid Berklee College of Music i Boston och Stockholms Musikpedagogiska Institut. Under många arbetade han som frilansmusiker i Stockholm  men är nu musikledare vid Kulturskolan i Mörbylånga.

Han undervisar i jazztrombon.

ÖVRIGA LÄRARE

Krister Palmqvist undervisar i elgitarr
Maria Shaik undervisar i klassisk trumpet, tuba och valthorn
Eric Bulmer undervisar i klassisk klarinett