PROVA-PÅ-DAG

Lördag 11 februari kl 10-16

Prova på att vara musikstuderande för en dag!

Ta chansen, kostar inget, prova hur det är att studera på någon av musikutbildningarna på Oskarshamns folkhögskola.

På våra musikutbildningar kan du utveckla ditt intresse för musik, förbereda dig för musikhögskola eller skaffa yrkesexamen som kantor.

Våra utbildningar har följande inriktningar: kyrkomusik, genrefri sång, jazz-soul-blues, klassisk musik och komposition.

Detta ingår under prova-på-dagen:

• Individuell lektion på ditt huvudinstrument
  • Körsång och/eller ensemble inom din genre
  • Musikteori, gehör och musikreflektion
  • Konsert

Du får lära känna skolan, träffa lärare och nuvarande kursdeltagare. Du får också information om hur antagningsproven går till.

Dagen är kostnadsfri och skolan bjuder på lunch och fika för dig som deltar i prova-på-dagen.

För dig som inte kan resa till skolan på själva kursdagen finns möjlighet till övernattning på skolan mellan fredag och lördag i flerbäddsrum inklusive frukost 250 kr/person. För att boka rum mejla till bodil.johansson@ofhsk.se senast 6 februari.

Anmäl dig senast 31/1-2023

Välkommen med din anmälan!

Karin Öhman
Utbildningsledare för musikutbildningarna
0491-76 81 11, 073-061 79 67
karin.ohman@ofhsk.se